ويژگی هاى خلافت حضرت عمر فاروق رضی الله تعالی عنه


از يمن پارچه هايی آمده بود که بين مسلمانان مساويانه توزيع گرديد، حضرت عمر رضی الله عنه نيز از آن مثل يک مرد عادی سهم خود را گرفت. او قامت کشيده داشت که وقتی بين مردم راه ميرفت، بنظر ميرسيد که سواره است. هنگاميکه با پيراهن ساخته از همين پارچه ها به منبر برآمد و طی خطبه‌يی مردم را به جهاد دعوت کرد، ناگاه آوازی که از يک گوشه مسجد بالا شد، او را به خود جلب کرد که ميگفت: "نه گفته های تو شنيده ميشود و نه از آن فرمان برده ميشود" حضرت عمر(رضى الله عنه) با آوازی که .....



ادامه مطلب

 

نصایحی ارزشمند از امیرالمومنین عمربن خطاب رضی الله عنه

نصایحی ارزشمند از امیرالمومنین عمربن خطاب رضی الله عنه فاروق عادل



تاريخ : چهار شنبه 9 آبان 1393برچسب:نصایحی ارزشمند از امیرالمومنین عمربن خطاب رضی الله عنه, | 11:39 | نويسنده : ابوعمر |

عُمَر برای من مقدس است

حضرت عُمَر برای من مقدس است


عمر رادمرد بزرگ جهان اسلام، خلیفه‌ی داد گستر، امیر مؤمنان و فاروق اعظم است. او را دوست دارم و برای من مقدس است.

پیامبر صلى الله علیه وسلم او را خود برای امتش خواست و دعایش نمود. آری! او مراد بود نه مرید؛ مخلَص بود نه مخلِص… در این راه نیامد تا آن‌که از در و دیوار ندایش نکردند و بر خوان نعمت نرسید تا آن‌که مکرر به هر زبانش نخواندند.

او اسلام آورد و خداوند به وسیله‌ی اسلام به او عزت داد و از بهترین مسلمانان قرار گرفت؛ او اسلام را برای هر کسی مایه‌ی عزت خواند و گفت: «نَحْنُ قَومٌ أَعَزَّنَا اللهُ بِالإِسْلامِ فَإِذَا ابْتَغَیْنَا العِزَّهَ بِغَیْرِهِ أَذَلَّنَا اللهُ».

او همان شخصیتی است که پیامبر در حق او فرمود: ........

بقیه در ادامه مطلب.....



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 17 دی 1393برچسب:عُمَر برای من مقدس است , حضرت عمر , اصحاب پیامبر, | 10:46 | نويسنده : ابوعمر |

سفر سیدنا عمربن خطاب (رضی الله عنه) به بیت‌المقدس

در زمان خلافت سیدنا عمربن خطاب (رضی الله عنه) دامنه ی فتوحات اسلامی در سرزمین شام گسترش یافت تا به بیت المقدس که مسجد الاقصی در آن قرار دارد رسید.

........
لازم است در اینجا نگاهی به سفر امیر المؤمنین به شام داشته باشیم.

آری، او فردی است که دو ابر قدرت آن زمان یعنی ایران و روم از ترسش آرام و قرار نداشتند. هیبت نام او گوش ها و قلب ها را پر نموده بود.

.......
در واقع ماجرای مسافرت عمر فاروق (رضی الله عنه) برعکس سفرهای شاهان و تجربه های مکرر تاریخی است. برای روشن شدن موضوع جریان سفر را با هم مطالعه می کنیم:

سیدنا عمر (رضی الله عنه) در این سفر بر شتری خاکستری رنگ سوار بود. سر مبارکش برهنه و در زیر آفتاب سوزان خورشید می درخشید.

شتر رکاب نداشت و پاهای مبارک از دو طرف آویزان بود.

زیر اندازی پشمی ....



ادامه مطلب
صفحه قبل 1 صفحه بعد